22 elokuuta, 2018

Uusi vuokrahevonen!

Tosiaan siis olen nyt päätynyt taas vuokraajaksi aivan mahtavalle hevoselle! Vuokraheppa vaihtoehdoista kaikkein eniten natsahti suomenhevostamma Pelma. Koeratsastus meni hyvin ja ihastuin ensisilmäyksellä. Aloin siis vuokraamaan Pelmaa myös sen takia, että matkaa tallille kotoa on vain 15min ja oman ajan voi sopia joustavasti muiden tallilaisten kanssa. Täydelliset puitteet siis. 

Oon nyt käynyt muutamia kertoja Pelmaa ratsastelemassa ja on mennyt ihan hyvin. Nyt on tullut vähän tahmaisuutta ravin nostoon, joka saattaa johtua satulan hankauksesta tai omasta istunnasta. Jokatapauksessa päälipuolisin on mennyt ihan hyvin ja oon ettinyt niitä nappuloita mistä pitäisi painella, että homma sujuisi. Vaikka Pelma on nuori (6v) se on todella osaava ja aika samalla tasolla mun oman osaamisen kanssa eli menee heB asioita. Ensimmäisellä kerralla oli odotuksena, että ei ole kovin osaava mutta sain yllättyä positiivisesti. Vaikka hiomista löytyy mutta se ei ole ongelma ja haluan olla mukana Pelman matkassa kun siitä tulee hieno. 

Pelma on herkkä ja kuuntelee hyvin mun apuja, vaikka välillä se tahmeus yrittää viedä voiton. Sillä on niin kiva ratsastaa, koska se yrittää myös itse, eikä homma kaadu vain omille hartioille. 
Se mitä oon ottanut itselle pieneksi tavoitteeksi on saada Pelma menemään vähän kootummassa muodossa ja saamaan askellajien väliset vaihdot sujumaan pehmeästi. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! Vastaan siihen mahdollisimman pian :)